O YETTELU O NAMA USLOVI KORIŠĆENJA YETTEL NALOG USLOVI KORIŠĆENJA YETTEL NALOG POLITIKA PRIVATNOSTI
 

Obaveštenje o privatnosti prilikom korišćenja usluge „Yettel nalog“ 

 

1. Uvod


Namena usluge Yettel nalog je kreiranje i administriranje jednog korisničkog naloga pomoću kojeg korisnik može da se loguje na druge Yettelove servise koji zahtevaju log-in.

Korisnik Yettel naloga je lice koje je prošlo celokupan proces registracije, tj. uspešno završilo proces registracije naloga aktiviranjem linka za potvrdu dobijenim putem imejla, ili upisivanjem jednokratnog koda koji korisnik dobija putem SMS poruke.

Ovo Obaveštenje ne reguliše prava i obaveze, već ima za cilj da vas informiše o tome koje podatke o ličnosti obrađujemo,  na koji način ih obrađujemo i u koje svrhe ih upotrebljavamo. Takođe, želimo da vam objasnimo i ukažemo na prava koja imate u pogledu vaših podataka o ličnosti, kao i da vas uputimo u to kako ta prava možete da ostvarite.

Obaveštenje se primenjuje samo u odnosu na podatke koje obrađujemo na u vezi sa Yettel nalogom. Ne primenjuje se na druge slučajeve u kojima Yettel obrađuje podatke o ličnosti, a koji su predmet relevantnih obaveštenja objavljenih na www.yettel.rs. 

Obaveštenje o privatnosti stupa na snagu 20.02.2023. godine i sastavni je deo Uslova korišćenja usluge.

Obaveštenje može biti izmenjeno ili dopunjeno usled izmena važećeg zakonodavstva, na inicijativu Yettela, Korisnika ili nadležnog organa (npr. Poverenika za zaštitu informacija od javnog značaja i podataka o ličnosti). Preporučuje se da Korisnici redovno proveravaju najnoviju verziju Obaveštenja na Yettel internet stranici.


2. Značenje izraza


2.1. Obaveštenje
Označava ovo Obaveštenje o privatnosti prilikom korišćenja Yettel naloga uključujući i njegove naknadne izmene i dopune.

2.2. Yettel 
Yettel d.o.o. Beograd, sa sedištem u ul. Omladinskih brigada 90, Beograd, MB 20147229. U ovom Obaveštenju, zamenice „mi”, „nas” ili „naš” označavaće takođe „Yettel’’. 

2.3. Podatak o ličnosti
Podatak o ličnosti je svaki podatak koji se odnosi na fizičko lice čiji je identitet određen ili odrediv, neposredno ili posredno, posebno na osnovu oznake identiteta.

2.4. Usluga
Yettel nalog usluga

2.5. Korisnik
Jeste fizičko lice koje koristi uslugu Yettel nalog.

2.6. SNS 
Social Networking Sites – sajtovi društvenih mreža (kao što je Facebook).


3. Koje podatke o ličnosti korisnika obrađujemo


Podaci potrebni za registraciju Yettel naloga

Da bi Korisnik mogao da koristi Yettelove servise i aplikacije neophodno je da registruje svoj Yettel nalog. Da bi se Korisnik registrovao, mora da ima važeću imejl adresu ili broj telefona. Ova adresa ili broj telefona su neophodni za proces validacije naloga. Lozinka se upotrebljava u cilju autorizacije naloga i predstavlja poverljiv podatak. 

Broj telefona je potreban prilikom registracije korisnika jer će korisnicima usluga mobilne telefonije ili mobilnog interneta kompanije Yettel d.o.o. na taj broj biti poslata SMS poruka sa kodom za povezivanje telefona i Naloga.

Broj telefona korisnika koji ne koriste usluge mobilne telefonije ili mobilnog interneta kompanije Yettel d.o.o. koristiće se isključivo radi provere statusa korisnika (da li koristi usluge telefonije ili mobilnog interneta Yettel d.o.o.) i obaveštavanja o Yettel uslugama ukoliko je Korisnik to izričito odobrio. Broj telefona neće biti upotrebljen u druge svrhe.

Ukoliko za kreiranje naloga upotrebljavate kredencijali sa SNS i servisa Trećih strana, obrađujemo podatke o imenu, prezimenu, e-mail adresi i fotografiju.


4. Kako prikupljamo podatke o ličnosti korisnika


Podatke prikupljamo direktno od Korisnika:

U procesu kreiranja samog Yettel naloga, gde Korisnik sam unosi svoju mail adresu i lozinku.

Podaci se prikupljaju od trećih strana:

Kada Korisnik za kreiranje naloga upotrebi kredencijale sa SNS ili servisa koje pružaju treće strane, kao što su Facebook, Google, Apple nalog, on ovlašćuje Yettel da prikuplja i obrađuje podatke za autentifikaciju od SNSa i trećih strana. U pitanju su sledeći podaci: e-mail, ime i prezime, fotografija. Yettel ima pristup podacima sa SNS i servisa zavisno i u  skladu sa podešavanjima privatnosti koje ste vi zadali na SNS i servisima trećih strana.


5. Kako obrađujemo podatke o ličnosti korisnika


Yettel vrši obradu podataka o ličnosti Korisnika prvenstveno u cilju pružanja usluga koje Yettel nalog omogućava. 

Naravno, postoje i slučajevi u kojima se od nas traži da obrađujemo podatke Korisnika kako bismo ispunili obaveze koje proizilaze iz relevantnih propisa (takve obaveze se mogu sastojati u pružanju pomoći nadležnim organima, što nekada uključuje i dostavljanje podataka o ličnosti  određenih Korisnika).

Važno je istaći da Yettel ne vrši automatizovano donošenja odluka na osnovu profilisanja Korisnika, a koje mogu izazvati pravne posledice po Korisnike ili na sličan način uticati na njih.

5.1. Obrada podataka u svrhu izvršenja ugovora
Najveći deo aktivnosti obrade podataka ima za cilj da Korisnicima pruži mogućnost da aktiviraju Nalog, upravljaju njegovim funkcionalnostima i koriste jg.

5.2. Obrada podataka u cilju zaštite legitimnih interesa Yettela
Obrađujemo podatke o ličnosti Korisnika kako bismo poboljšali korisničko iskustvo.
Veoma nam je važno da Korisnicima pružimo brzu, praktičnu i efikasnu podršku, ukoliko im je ona potrebna. Osigurati kvalitet korisničkog iskustva je od ključnog značaja za Yettel kako bi smo ispunili očekivanja i potreba Korisnika.
Obrađujemo podatke o ličnosti Korisnika kada je to neophodno u cilju rešavanja spornih, odnosno pravnih pitanja.
Ponekad, kako bi ostvario svoja prava ili zaštitio legitimne interese, Yettel obrađuje podatke Korisnika kako bi, na primer, inicirao zahtev za vansudsko rešavanje ili tužbu protiv trećih lica.

5.3. Obrada podataka u svrhu izvršenja zakonskih obaveza
Da bismo bili u mogućnosti da ispunjavamo obaveze propisane relevantnim zakonima, potrebno je da obrađujemo podatke o ličnosti Korisnika. Kao primere navodimo obaveze propisane poreskim zakonima, postupanja po zahtevima/nalozima državnih organa i drugo.

6. Kome prosleđujemo podatke o ličnosti korisnika


6.1. Obrađivačima podataka o ličnosti
Obrađivači podataka o ličnosti jesu fizička ili pravna lica koja obrađuju podatke o ličnosti u ime Yettela, a koje je Yettel obredio kao obrađivače po osnovu međusobno potpisanog ugovora. Oni nemaju pravo da obrađuju podatke o ličnosti koji su im dostavljeni u druge svrhe osim za obavljanje poslova koje im dodeljuje Yettel, a po osnovu ugovora. Obrađivači su dužni da se pridržavaju svih pismenih uputstava Yettela.
Primer Obrađivača podataka jesu pružaoci usluga za implementaciju i/ili održavanje informacionih sistema, koji ponekad imaju potrebu da pristupe podacima koji se obrađuju u odgovarajućim sistemima preko kojih se Usluga pruža.

6.2. Nadležnim organima 
Yettel dostavlja podatke o ličnosti Korisnika nadležnim državnim i/ili lokalne samouprave ili drugim organima u svrhu izvršavanja zakonskih obaveza, odnosno kada su te obaveze konstituisane važećim propisima.
S obzirom na delatnost Yettela – pružanje elektronskih komunikacionih usluga i mreža,  naše poslovanje može da bude predmet inspekcijskog nadzora različitih državnih organa, kao što su Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL),  Komisija za zaštitu konkurencije, Tržišna inspekcija ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti.  Tokom vršenja inspekcije, ti organi imaju ovlašćenja da zahtevaju od Yettela da dostavi dokumenta i informacije koje poseduje. Potrebna dokumenta i informacije mogu da sadrže podatke o ličnosti naših korisnika.

6.3. Trećim stranama u slučaju statusnih promena odnosno promene poslodavca ili promene u vlasničkoj strukturi kompanije
U slučaju transformacije Yettela, kao i u slučaju prenosa imovine u skladu sa važećim zakonodavstvom, podaci Korisnika mogu biti dostupni trećem licu - sledbeniku.


7. Prenos podataka o ličnosti u druge države


Po pravilu, Yettel nema praksu da prenosi podatke o ličnosti Korisnika u druge države koje su van liste država sa obezbeđenim primerenim nivoom zaštite podataka o ličnosti. 
   
Smatra se da je primereni nivo zaštite obezbeđen u državama i međunarodnim organizacijama koje su članice Konvencije Saveta Evrope o zaštiti lica u odnosu na automatsku obradu ličnih podataka, odnosno u državama za koje je Evropska unija utvrdila da obezbeđuju primereni nivo zaštite. Takođe, Vlada Republike Srbije je utvrdila listu država, delova njihovih teritorija ili jednog ili više sektora određenih delatnosti u tim državama i međunarodnih organizacija koje obezbeđuju primereni nivo zaštite podataka o ličnosti.


8. Koliko dugo čuvamo podatke o ličnosti korisnika


Yettel čuva podatke o ličnosti Korisnika onoliko dugo koliko je opravdano, a u svrhe navedene u ovom Obaveštenju ili onoliko koliko je potrebno da bismo ispunili obaveze u skladu sa relevantnim propisima.


9. Kako štitimo podatke o ličnosti korisnika


Da bi se obezbedila zaštita podataka o ličnosti Korisnika, Yettel koristi napredne tehnologije u kombinaciji sa efikasnim upravljanjem bezbednosnim kontrolama.

Sve implementirane kontrole u skladu su s međunarodnim standardima i okvirima za implementaciju (ISO27001, COBIT), kao i s lokalnim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

U Yettelu je imenovan službenik zadužen za zaštitu podataka, a postoje i posebne službe koji se brinu o bezbednosti informacija i zaštiti od prevare. Oni pomažu u procesu zaštite i obezbeđivanja bezbednosti ličnih podataka i vode računa o njihovoj usklađenosti.


10. Koja su prava lica na koja se podaci odnose


10.1. Opšte informacije o pravima lica na koja se podaci odnose.
Yettel će postupiti  po zahtevu fizičkog lica da iskoristi pravo pomenuto u ovom odeljku samo ukoliko može da izvrši identifikaciju lica koje podnosi zahtev.

Samo osoba koju možemo da identifikujemo ima mogućnost da ostvaruje svoja prava pomenuta u ovom odeljku. Ukoliko svrha u koju Yettel obrađuje podatke o ličnosti ne zahteva identifikaciju fizičkog lica, Yettel nije dužan da čuva, pribavlja ili obrađuje dodatne informacije kako bi identifikovao osobu samo u svrhu preduzimanja radnji po osnovu zahteva te osobe.

Yettel će licu na koje se podaci odnose pružiti informacije o postupanju na osnovu zahteva za ostvarivanje prava iz ovog odeljka bez nepotrebnog odlaganja, a najkasnije u roku od mesec dana od prijema zahteva. Ako je potrebno, taj period se može produžiti za još dva meseca uzimajući u obzir složenost i broj zahteva. O produžetku roka, kao i o razlozima za to produženje, Yettel će obavestiti korisnika u roku od 30 dana od prijema zahteva.

U slučaju da odbije da postupi po zahtevu, Yettel obaveštava fizička lica o njihovim pravima.

Ukoliko Yettel ne postupi po zahtevu fizičkog lica, Yettel bez odlaganja i najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema zahteva obaveštava korisnika o nemogućnosti postupanja u skladu sa zahtevom, a ujedno obaveštava korisnika o tome da može podneti žalbu Povereniku za zaštitu ličnih podataka i tražiti zaštitu po zakonskoj proceduri.

U određenim slučajevima, Yettel može da zatraži dodatne informacije u cilju provere identiteta fizičkog lica.

U slučaju da imamo opravdanu sumnju u vezi sa identitetom fizičkog lica koje podnese zahtev, Yettel može zahtevati dostavljanje dodatnih informacija potrebnih za verifikaciju identiteta tog lica.

Postupanje Yettela nakon podnošenja zahteva za ostvarivanje prava iz ovog člana je bez naknade, osim ako su zahtevi očigledno neopravdani ili preterani. 

Postupanje Yettela nakon podnošenja zahteva za ostvarivanje prava iz ovog člana je bez naknade. Kada je zahtev osobe očigledno neopravdan ili preteran (npr. zbog učestalog ponavljanja), Yettel ima pravo da: (a) odbije da postupi po zahtevu, ili (b) naplati nužne administrativne troškove pružanja traženih informacija.

10.2. Korisnik ima pravo na pristup svojim podacima o ličnosti.
Korisnik ima pravo da od Yettela traži informaciju o tome da li obrađuje njegove/njene podatke o ličnosti, i da, ukoliko ih obrađuje, traži pristup tim podacima.

10.3. Korisnik ima pravo da zahteva ispravku podataka ukoliko nisu tačni ili su zastareli.

10.4. U određenim slučajevima Korisnik ima pravo da traži brisanje podataka o ličnosti.
Korisnici imaju pravo da zahtevaju da Yettel izbriše podatke o ličnosti koji se odnose na njih u sledećim slučajevima:

  • podaci o ličnosti više nisu neophodni za svrhe za koje su prikupljeni ili obrađivani;
  • Korisnik je podneo prigovor na obradu podataka o ličnosti koji se obrađuju po osnovu  legitimnih interesa Yettela, a ne postoje drugi zakonski razlozi za obradu koji prevladavaju nad interesima, pravima i slobodama Korisnika ili je obrada podataka neophodna za uspostavljanje, ostvarivanje ili zaštitu pravnih potraživanja; 
  • Korisnik je podneo prigovor na obradu podataka o ličnosti koja se vrši u svrhu direktnog marketinga, a pritom nema drugih zakonskih osnova za obradu tih podataka;
  • ukoliko su lični podaci koji se odnose na dotičnog Korisnika obrađeni nezakonito;
  • podaci o ličnosti moraju da budu izbrisani od strane Yettela u pogledu ispunjavanja zakonskih obaveza koje proističu iz zakona Republike Srbije.

10.5. U određenim slučajevima korisnik ima pravo na prenosivost podataka. 
Lice na koje se podaci odnose ima pravo da njegove podatke o ličnosti koje je prethodno dostavilo Yettelu primi od nas u strukturiranom, uobičajeno korišćenom i elektronski čitljivom obliku i ima pravo da te podatke prenese drugom rukovaocu, bez ometanja od strane Yettela, ako su zajedno ispunjeni sledeći uslovi:
  • Yettel obrađuje takve podatke u svrhu zaključenja ili izvršenja ugovora s korisnikom, ili na osnovu saglasnosti koju je korisnik dao;
  • obrada se vrši automatizovano.
Korisnik ima pravo da njegovi podaci o ličnosti budu neposredno preneti drugom rukovaocu od strane Yettela, ako je to tehnički izvodljivo.

10.6. U određenim slučajevima korisnik ima pravo na prigovor na obradu njegovih/njenih podataka o ličnosti. 
Korisnici imaju pravo da u bilo kom trenutku i iz bilo kog razloga ulože prigovor na obradu ličnih podataka koji se na njih odnose, ukoliko Yettel obrađuje njihove podatke u cilju zaštite svojih legitimnih interesa.

10.7. Korisnici imaju pravo da podnesu žalbe Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti. 
Korisnici imaju pravo da podnesu žalbe Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti u slučaju da, po njihovom mišljenju, Yettel krši Zakon o zaštiti podataka o ličnosti.


11. Kontakt podaci Yettela


Yettel d.o.o. Beograd (matični broj 20147229), sa sedištem u Beogradu (Omladinskih brigada 90), rukovalac je podataka o ličnosti koji se obrađuju i navedeni su u ovom Obaveštenju o privatnosti.

Za sva pitanja i zahteve u vezi sa obradom podataka o ličnosti kontaktirajte sa našim Službenikom za zaštitu podataka ličnosti putem adrese dpo@yettel.rs.


12. Stupanje na snagu i ažuriranje Obaveštenja o privatnosti


Ovo Obaveštenje o privatnosti prilikom korišćenja usluge Yettel nalog stupa na snagu 20.02.2023. i od tog momenta prethodne verzije Obaveštenja prestaju da važe.