O YETTELU O NAMA ODGOVORNO POSLOVANJE AKTIVNOSTI I DOGAĐAJI ZAVRŠENA KAMPANJA „STOP HEJTU NA NETU“
Nazad
 

Završena kampanja „Stop hejtu na netu“


Beograd, 8. novembar 2022 -Život bez interneta gotovo je nezamisliv, naročito mlađim generacijama. Iako može biti odlično sredstvo za učenje, razvoj i razonodu, digitalni svet ima i negativne aspekte. Istraživanja UNICEF-a pokazuju da je većina dece školskog uzrasta izložena digitalnom nasilju, ali da ga često ne prepoznaju i ne prijavljuju. Pored toga, veliki broj odraslih ne prepoznaje  ozbiljnost digitalnog nasilja i  koliko je  rasprostranjeno, niti ima dovoljno znanja da pomogne mladima koji im se povere o onome što im se dešava u digitalnom svetu.


Kako bi podigao svest o digitalnom nasilju, ali i nivo digitalne pismenosti dece i odraslih iz njihovog okruženja, UNICEF je, u saradnji sa portalom Blic Žena pokrenuo kampanju „Stop hejtu na netu“. Kampanja je trajala  od 19. septembra do 24. oktobra, i realizovana je uz podršku kompanija Yettel, MTS i SBB, i Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.


„Internet danas ima veliku ulogu u našim životima, a deca od veoma ranog uzrasta počinju da ga koriste. Pravilno i pravovremeno obrazovanje dece o tome šta je digitalno nasilje, ali i kako i kome ga prijaviti, od ključnog je značaja za stvaranje bezbednog okruženja na internetu. Temom bezbednosti dece na internetu strateški se bavimo od 2012. godine, i zahvaljujući našim projektima i radu sa mnogobrojnim partnerima, više od 40.000 dece prošlo je kroz obuku za bezbedno korišćenje Interneta. Važno nam je da sarađujemo sa pravim partnerima u ovoj oblasti, zato smo podržali kampanju „Stop hejtu na netu“. Samo zajedno možemo da stvorimo bezbedno digitalno okruženje za sve“, istakla je Milica Begenišić, Senior ekspert za održivo poslovanje i organizaciju događaja. 


Rezultati kampanje 


Kampanja „Stop hejtu na netu“ imala je tri faze, i u svakoj su objavljena četiri teksta. U prvoj fazi, detaljnije je predstavljen pojam digitalnog nasilja, šta sve obuhvata i kome ga i kako treba prijaviti. U drugoj fazi, poznate ličnosti koje su podržale projekat – pevačice Ana Stanić, Zoe Kida i Tijana Bogićević, i glumica Milica Milša – govorile su o svojim iskustvima sa digitalnim nasiljem i kako su se sa tim problemom suočile.Treća faza obuhvatila je seriju tekstova u kojima su stručnjaci savetovali roditelje kako da prate aktivnosti svoje dece na internetu i kako da im pomognu da se zaštite od digitalnog nasilja. Sve aktivnosti promovisane su na društvenim mrežama


Tokom mesec dana trajanja, kampanju je videlo gotovo 6 miliona ljudi, dok su tekstovi na portalu zena.blic.rs pročitani ukupno 123.411 puta. Projekat naišao je na pozitivne komentare čitalaca, koji su bili složni u tome da je u pitanju važna tema o kojoj se mora više govoriti u javnosti.