O YETTELU O NAMA ODGOVORNO POSLOVANJE AKTIVNOSTI I DOGAĐAJI ZAJEDNO PROTIV PLASTIČNOG ZAGAĐENJA
Nazad
 

Zajedno protiv plastičnog zagađenja


Beograd, 5. jun 2025. - Slogan ovogodišnjeg Svetskog dana zaštite životne sredine je #BeatPlasticPollution – Pobedi plastično zagađenje. 


Svakog 5. juna, milioni ljudi širom sveta okupljaju se sa ciljem da zaštite naš zajednički dom – Zemlju. Ovaj dan nije samo prilika da osvestimo koliko je priroda važna, već i poziv na akciju. Statistički podaci  pokazuju da svakog minuta, više od milion plastičnih flaša završi na deponijama i u prirodi, dok mikroplastika dospeva u hranu koju jedemo i vodu koju pijemo. 


Mikroplastiku čine  sitne plastične čestice manje od 5 milimetara i zato predstavlja jedan od najvećih problema za naše zdravlje i životnu sredinu. Mikroplastika upija otrovne hemikalije, teško se razgrađuje i može predstavljati dugoročnu pretnju za biodiverzitet i zdravlje svih živih bića.


Ujedinjene nacije su pokrenule niz inicijativa sa svrhom smanjenja upotrebe plastike. Jedna od njih je i globalna kampanja "Clean Seas" pokrenuta 2017. koja ima za cilj mobilizaciju vlada, kompanija i pojedinaca ka smanjenju upotrebe plastike i sprečavanju zagađenja mora i okeana. Zato je ključno, ne samo smanjiti stvaranje ove vrste otpada, već sprečiti i kontrolisati zagađenje mikroplastikom kroz odgovornu proizvodnju, potrošnju i pravilnu reciklažu.


Drugu godinu zaredom u istraživanju koje je sprovela agencija Kantar, Yettel je prepoznat kao ekološki najodgovornija kompanija. Projekti zaslužni za ovakvu percepciju Yettela su:


  • Zelena energija – Yettel mreža je od 2022. „zelena“, jer koristi električnu energiju iz obnovljivih izvora (Hidroelektrana „Đerdap 1“), a od 2024. na ovaj način snabdevaju se i svi Yettel objekti- prodavnice, upravna zgrada, magacin i regionalni centar. 
  • Reciklaža starih uređaja - Do sada je zajedno sa korisnicima reciklirano više od 113 tona opasnog električnog i elektronskog otpada. Cilj je da se do 2027. dostigne 2,7 miliona recikliranih uređaja. 
  • Eco Bonus – Uz pomoć ove digitalne usluge, svakog meseca se u ime Yettel korisnika reciklira plastični i papirni otpad. Na taj način prikupljeno je više od 1.700 tona ove vrste otpada.
  • Bespapirno ‚‚Paperless“ poslovanje i elektronski račun – 90% transakcija u maloprodaji realizuje se bez papira, dok elektronsko plaćanje računa koristi više od 1,2 miliona Yettel korisnika. Cilj je da do 2027. taj broj dostigne 1,6 miliona.